************************************************* このCIA★こちら映画中央情報局ですは、2017年4月1日に、コチラの CIA Movie News に移転しました!! *************************************************

by Vlad Rodriguez
リドリー・スコット監督が、やはり代表作のSF映画の金字塔「エイリアン」(1979年)の前日譚を描いた「プロメテウス」(2012年)の内容にガッカリしてしまった人は、コミックヒーロー映画の沈没作「グリーン・ランタン」(2011年)の脚本家を起用か…と思うだけで、すでにもう「ブレードランナー2」の行く末に、ため息をついてしまったかも…?!





リドリー・スコット監督がハリソン・フォードを起用して、フィリップ・K・ディックのSF小説「アンドロイドは電気羊の夢を見るか?」を映画化した結果、後のSF映画ジャンルに多大な影響を与えることになったカルト作の超人気映画「ブレードランナー」(1982年)の関連作品を作る権利を取得したアルコン・エンタテインメントが、当のリドリー・スコット監督を中心に企画を現在、進めている続編「ブレードランナー2」の脚本家として、新たにマイケル・グリーンに打診し、交渉を進めていることを、以下 ↓ のプレスリリースで発表しました…!!

オリジナル映画のシナリオを執筆したハンプトン・ファンチャーが、その後を想像させるような格好で終わらせた前作から 、まさに“ 数年後…の物語 ” をまとめた「ブレードランナー2」の草稿に手を加え、リライトすることになったマイケル・グリーンは、記事の見出しのタイトルや前述のとおり、不人気でコケた「グリーン・ランタン」のライターなわけですが、同コミックヒーロー映画の脚本家としては、マイケル・グリーンを含めて計4名がクレジットされているので、一概にマイケル・グリーンの責任を問うわけにもいきません。なので、その他のマイケル・グリーンの仕事を振り返ると…、


「パラノーマル・アクティビティ」シリーズの仕掛け人のオーレン・ペリ監督とチームを組んだテレビシリーズ「ザ・リバー」や、同じくテレビシリーズの「ヒーローズ」、「エバーウッド」などがあげられるわけですが、プレスリリースでは、スピルバーグ監督がメガホンをとる予定だった “ 十戒 ” で有名なモーゼを描く「ゴッズ・アンド・キングス」と、スピルバーグ監督がひとまず製作を保留してしまったSF映画「ロボポカリプス」の脚本をリライトしたことが、例にあげられていますね。つまり、言い変えれば、スピルバーグ監督に信頼されているかのような感じですが、いずれの企画もまだ、実際の映画に完成されていないので、マイケル・グリーンの筆さばきの貢献度はいかなるものか?!、推し測って、何かを言うことはできません…。


さて、マイケル・グリーンの起用は、「ブレードランナー2」にとって、本当にふさわしい吉の人選か?!、それとも逆にマイナスの要素か?!、CIAリーダーの「ブレードランナー」ファンのみなさんは、どのようにお考えでしょう…?!


ALCON ENTERTAINMENT IN NEGOTIATIONS WITH MICHAEL GREEN TO PEN ‘BLADE RUNNER’ SEQUEL REWRITE FOR DIRECTOR RIDLEY SCOTT

LOS ANGELES, CA, MAY 31, 2013, 3:30 pm, EST—Writer Michael Green is in negotiations to do a rewrite of Alcon Entertainment’s “Blade Runner” sequel penned by Hampton Fancher (“Blade Runner,” “The Minus Man,” “The Mighty Quinn”) and to be directed by Ridley Scott. Fancher’s original story/screenplay is set some years after the first film concluded.

Alcon co-founders and co-Chief Executive Officers Broderick Johnson and Andrew Kosove will produce with Bud Yorkin and Cynthia Sikes Yorkin, along with Ridley Scott. Frank Giustra and Tim Gamble, CEO’s of Thunderbird Films, will serve as executive producers.

Green recently completed rewrites on “Robopocalypse” and Warners Bros “Gods and Kings.”

Alcon and Yorkin previously announced that they are partnering to produce “Blade Runner” theatrical sequels and prequels, in addition to all television and interactive productions.

The original film, which has been singled out as the greatest science-fiction film of all time by a majority of genre publications, was selected for preservation in the United States National Film Registry by the Library of Congress as being “culturally, historically, or aesthetically significant.” The film was selected for preservation in the United States National Film Registry in 1993 and is frequently taught in university courses. In 2007, it was named the 2nd most visually influential film of all time by the Visual Effects Society.

Released by Warner Bros. almost 30 years ago, “Blade Runner” was adapted by Hampton Fancher and David Peoples from Philip K. Dick’s groundbreaking novel “Do Androids Dream of Electric Sheep?” and directed by Scott following his landmark “Alien.” The film was nominated for two Academy Awards (Best Visual Effects, and Best Art Direction). Following the filming of “Blade Runner,” the first of Philip K. Dick’s works to be adapted into a film, many other of Dick’s works were likewise adapted, including “Total Recall,” “A Scanner Darkly,” “Minority Report,” “Paycheck,” and the recent “The Adjustment Bureau,” among others.





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