************************************************* このCIA★こちら映画中央情報局ですは、2017年4月1日に、コチラの CIA Movie News に移転しました!! *************************************************


ウィル・スミスさまの言いなりに費やしたと言われる製作費の約2億1,500万ドルに、これから必要とされるプロモーションの経費を上乗せして見積もれば、トータルのコストが優に3億ドルを超えてしまうウルトラ・メガスケールのSFバカ映画を是が非でも大ヒットに導くため、Sony グループ全社が一致団結して、尻拭い…ではなく、宣伝に取り組むことをプレス発表(↓)したのにあわせ、製作・配給のソニー・ピクチャーズが「メン・イン・ブラック3」の予告編を大々的に世界同時公開しました…!!









約1億5,000万ドルの製作費で完成した、特におもしろくもないヒーロー映画の「ハンコック」(2008年)が、全世界で約6億2,438万ドルを超える大ヒットになったことを思うと、ソニー・ピクチャーズがウィル・スミス様々となるのも理解できなくはない、そのウィル・スミスさまをスターダムに押し上げた代表作シリーズの最新作「メン・イン・ブラック3」が初公開した予告編です…!!
冒頭部分では、「MIB」シリーズがどういう映画だったのかを観客に思い出させるべく配慮したのか?!、まるでオリジナル映画(1997年)の一場面を再現したかのような、壁に描かれたグラフィティのエイリアンとのユーモラスなやり取りを観せ、その後、ウィル・スミスさまのエージェントJの相方であるトミー・リー・ジョーンズのエージェントKが、いきなり40年前に死んだ?!ことに現実が様変わりしてしまった驚きの展開から、ウィル・スミスさまが身投げのタイム・ジャンプで、過去にさかのぼる…!!という、最新作の核たるストーリーが紹介されています。


この予告編の見どころというか、まさに絶妙のオチとなっているのは、最後にジョシュ・ブローリン演じるヤング・トミー・リー・ジョーンズが登場し(↓)、そのパーフェクトなまでのなりきりぶりで、本編への期待を抱かせてくれていることですが…、それで一般の観客は騙せても?!、CIAリーダーのみなさんをはじめ、まっとうな映画ファンの方は、本作がロクに脚本も完成しないまま、ロケ地のニューヨークの税の優遇措置の控除を受ける節約だけを目的に、昨2010年11月16日に無理矢理、クランクインした挙げ句、同年末から翌春…つまり2011年3月末まで撮影を休止し、破綻したシナリオをどうにか取りまとめる付け焼刃?!の突貫作業に追われ、その結果、思惑とは裏腹に?!製作費が無駄に高騰した…といった、まともな作られ方をしていない悲惨をよくご存知でしょうから、ジョシュ・ブローリンの怪演よりは、ハナからやる気のないウィル・スミスさまの散漫な演技の方が、むしろ悪印象に残ってしまったかもしれませんね。


もちろん、2分足らずの最初の予告編で、映画の出来栄えを憶測して決めつけることはできないわけですが、ウィル・スミスさまのギャグもバカバカしい、上 ↑ の予告編に、2億ドル以上もの巨額製作費がつぎ込まれたSF超々大作ならではのスケールの大きなワクワク感を、CIAリーダーのみなさんは感じとることができたでしょうか…?!

ウィル・スミスさまの無限大のエゴを満たすための目的だけに、ソニー・ピクチャーズが用意し、ロクに使われもしなかった巨大で豪勢なトレイラーが臭いばかりか、路上駐車で迷惑…と、不愉快の苦情が山のように寄せられたシリーズ最新作「メン・イン・ブラック3」は新年2012年5月25日から全米公開!!、監督はシリーズを立ち上げた、かつてのヒットメイカー、バリー・ソネンフェルドです。Sonyは、その国際企業力でもって、湯水のように宣伝費を使い、サム・ライミ監督の「スパイダーマン」シリーズのように、本作も強引に大ヒットさせるのかもしれませんが、結局は収支が釣り合わず、サム・ライミ監督や、トビー・マグワイアを電撃解雇して、シリーズを一新するハメになった自業自得?!から、何も学べていないのかも…?!


CULVER CITY, Calif., December 12, 2011 – Sony Pictures and the large network of companies within the Sony family will unite worldwide in support of one of the studio’s most recognized and successful motion picture franchises as the company premieres a first look at Men in Black™ 3 on Monday, December 12, 2011. The launch event, which was announced today by Jeff Blake, Chairman of Sony Pictures Worldwide Marketing and Distribution, will reach a potential audience of 749 million people around the world. Men in Black 3 the movie will be released in theaters worldwide on May 25, 2012.

The trailer will launch worldwide at 11 a.m. GMT on Monday, December 12, 2011 and will be available in 19 languages: English (US), English (International), Spanish (Latin America), Spanish (Castilian), French, Canadian French, German, Italian, Russian, Czech, Polish, Romanian, Ukrainian, Hungarian, Portuguese (Brazilian), Chinese (Traditional – Hong Kong), Chinese (Traditional – Taiwan), Chinese (Simplified), and Korean.

Sony will use the unique reach of its leading subsidiaries across technology, retail, and networked entertainment to unveil the first look at this highly anticipated film. The trailer will appear on numerous Sony networks, internet sites, and other properties, including:

• Sony Pictures Television networks worldwide;

• AXN, Sony Entertainment Television, Sony Movie Channel, Spin, Animax, Game Show Network, and other Sony channels reaching over 577 million homes around the world (on air and on their accompanying websites);

• Sony Entertainment Network, which services tens of millions of consumers worldwide, delivering digital movies, music and games to PlayStation®3 and PSP® through the PlayStation®Network, as well as connected BRAVIA® televisions, Sony Blu-ray Disc™ players and home theater systems, PCs including VAIO® PCs, Sony Ericsson Xperia™ mobile phones, and Sony Tablet;

• Websites (67 million visitors);

o PlayStation.com

o Sony.com

o SonyEntertainmentNetwork.com

o Crackle.com

o SonyPictures.com

Mobile apps (5 million users);

o Sony Pictures;

o Crackle;

• Sony channels and pages on social media platforms (Facebook, Twitter, YouTube, etc) (20 million fans);

• Times Square digital board in New York City; and

• Sony owned retail stores, Sony franchisees, and Sony authorized dealers worldwide.

In addition to debuting via all of the Sony-affiliated platforms and outlets listed above, the trailer can also be seen at MenInBlack.com and users can interact with other fans by liking Facebook.com/MenInBlack or following @MenInBlack on Twitter.

Blake said, “We are always looking for new, innovative, and creative ways to reach moviegoers, and that is especially true with a title like Men in Black, one of our most important franchises. Everyone at Sony felt that this was a fun and unique opportunity to marshal our forces in an unprecedented way and it’s exciting to see the entire group of companies flex its marketing muscle in unison. We believe it gives this trailer launch a distinct, compelling, and significant impact with moviegoers around the world.”

The unprecedented collaboration among the various Sony partners was spearheaded by Dwight Caines, President of Worldwide Digital Marketing for Sony Pictures Entertainment, who said, “We had an extraordinary opportunity within the Sony family and we couldn’t be more proud of the way our collective teams worked together to make this happen. Moviegoers will find the trailer at their favorite Sony destinations and it offers audiences around the world their first glimpse at Men in Black 3 – one of the most eagerly anticipated movies of next year.”

In Men in Black™ 3, Agents J (Will Smith) and K (Tommy Lee Jones) are back… in time. J has seen some inexplicable things in his 15 years with the Men in Black, but nothing, not even aliens, perplexes him as much as his wry, reticent partner. But when K’s life and the fate of the planet are put at stake, Agent J will have to travel back in time to put things right. J discovers that there are secrets to the universe that K never told him — secrets that will reveal themselves as he teams up with the young Agent K (Josh Brolin) to save his partner, the agency, and the future of humankind. The film is directed by Barry Sonnenfeld. The screenplay is written by Etan Cohen, based on the Malibu Comic by Lowell Cunningham. The producers are Walter F. Parkes and Laurie MacDonald, and the executive producers are Steven Spielberg and G. Mac Brown.


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